9/25/16

Taking the trash out

I’d made a mental note to never take out the trash at night. Again. Oh my word, what an experience.
Udah aku putusin buat nggak ngeluarin sampah keluar rumah malem-malem lagi. Ampun deh, what an experience.

Let me start off by no, this was not the first time I had taken out the trash at night. But maybe because we’re transitioning to rainy season—of course there are frogs, little or big. No matter. They are still frogs. Right? Right?
Emang ini bukan pertama kalinya aku ngerluarin sampah malem-malem, tapi mungkin karena ini udah mau musim hujan kali ya; makanya ada katak, kecil ataupun besar. Nggak penting. Tetep aja katak. Iya kan?

I had cleaned out my room in the afternoon but I was too busy lazy to take the trash out right away. After that I read a book and didn’t expect to be so immersed to the book. Then, I did this and that I forgot to take out the trash. Next, I continued reading the book. 
Pas sorenya aku bersih-bersih kamar tapi sibuk males buat langsung ngeluarin sampahnya langsung. Terus aku baca buku, nggak nyangka bakal tertarik banget sama bukunya. Terus aku ngelakuin ini itu sampe lupa mau buang sampahnya. Abis itu lanjut baca buku.

And then? Then it was 7.20 and “crap, the trash”. And took the trash out and I couldn’t hide my surprise when I saw something and I couldn’t point out what that was. HA! Of course I’m Slytherin and all, but I’m totally scared. Then I realized it was only a frog. I was glad, but I won’t take out the trash at night—again.
Terus? Terus udah jam 7 lewat 20 menitan dan “gawat, sampahnya”. Terus aku ngeluarin sampahnya dan kageeeeeeeeeeet banget waktu liat sesuatu dan nggak tau itu apaan. HAH! Walaupun aku anak Slytherin dll, ya aku takutlah ya! Terus akhirnya sadar itu cuma katak. Lega sih lega, tapi aku nggak mau ngeluarin sampah malem-malem lagi.

No comments

Post a Comment

© FAFANADIA
Maira Gall